But for what kind of project?
Phil,
Sorry for the delay and thanks for the help!
I would love to know (if there is one) a single software that could help me create, enhance, and test my ideas, processes, methods, etc. before I start coding. Because to write the code, draw the forms and compile I already have Lazarus and FPC.
For example, software that would make it easy for me to design:
Use Case Diagram
Activity Diagram
Class diagram
Sequence diagram
Communication or collaboration diagram
State diagram
Diagram of objects
Component diagram
Deployment Diagram
Package Diagram
Diagram of composite structures
Timing diagram
Interaction Overview Diagram
Diagram of entities and relationships
Flowcharts and other diagrams
Software that also helps me in the customer consultation, analysis and survey of requirements, technical specification, usability, modularization, documentation, quality control, creation and conversion of database, import, export and data conversion, etc etc etc. Also control of tasks, costs, goals...
Coding is no longer a problem for me, but for all the rest of the activities involved in the software development process, I only have single, small, rudimentary, and non-integrated specialty softwares.
Thank you!
Now in Brazilian Portuguese:
Phil,
Desculpe pela demora e muito obrigado pela ajuda!
Eu adoraria conhecer (caso exista) um single software que pudesse me ajudar a criar, aprimorar e testar minhas idéias, processos, métodos (etc), antes de começar a codificar. Porque para escrever o código, desenhar os formulários e compilar eu já tenho o Lazarus e o FPC.
Por exemplo, um software que facilitasse para mim o desenho de:
Diagrama de casos de uso
Diagrama de atividades
Diagrama de classes
Diagrama de sequência
Diagrama de comunicação ou colaboração
Diagrama de estados
Diagrama de objetos
Diagrama de componentes
Diagrama de implantação
Diagrama de pacotes
Diagrama de estruturas compostas
Diagrama de temporização
Diagrama de visão geral de interação
Diagrama de entidades e relacionamentos
Fluxogramas e outros diagramas
Software este que também me auxiliasse na consulta ao cliente, análise e levantamento de requisitos, especificação técnica, usabilidade, modularização, documentação, controle de qualidade, criação e conversão de base de dados, importação, exportação e conversão de dados, etc etc etc. Também controle de tarefas, custos, metas...
Codificar não é mais problema para mim, porém para todo o resto das atividades envolvidas no processo de desenvolvimento de software, eu só tenho softwares de especialidade única, pequenos, rudimentares e não integrados.
Obrigado!