Recent

Author Topic: c & l Verlag  (Read 4039 times)

JensKnaack

  • Newbie
  • Posts: 4
c & l Verlag
« on: August 13, 2018, 01:09:44 pm »
Hallo,

vom oben genannten Verlag habe ich zwei Bücher gekauft, die mir gut gelaufen (Freepascal 2 und Lazarus): Jetzt versuche ich seit geraumer Zeit, Zusatzmaterial von der Website des Verlages herunterzuladen. Immer heißt es, dass die Website überarbeitet wird.

Nun habe ich heute versucht, dort anzurufen und bekomme die Antwort, dass die Telefonnummer nicht vergeben ist?

Kann mir jemand Informationen geben, wann die Website wieder erreichbar ist bzw. ob es alternative Downloadmöglichkeiten gibt?

Herzlichen Dank
Jens

Ñuño_Martínez

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1186
    • Burdjia
Re: c & l Verlag
« Reply #1 on: August 14, 2018, 10:59:54 am »
Maybe you're not being answered because most of us doesn't understand your language (German?).  :-[
Are you interested in game programming? Join the Pascal Game Development community!
Also visit the Game Development Portal

valdir.marcos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1106
Re: c & l Verlag
« Reply #2 on: August 14, 2018, 11:16:02 am »
Hallo,

vom oben genannten Verlag habe ich zwei Bücher gekauft, die mir gut gelaufen (Freepascal 2 und Lazarus): Jetzt versuche ich seit geraumer Zeit, Zusatzmaterial von der Website des Verlages herunterzuladen. Immer heißt es, dass die Website überarbeitet wird.

Nun habe ich heute versucht, dort anzurufen und bekomme die Antwort, dass die Telefonnummer nicht vergeben ist?

Kann mir jemand Informationen geben, wann die Website wieder erreichbar ist bzw. ob es alternative Downloadmöglichkeiten gibt?

Herzlichen Dank
Jens

It means:
---------------------------
Hello,

I bought two books from the above-mentioned publisher that went well for me (Freepascal 2 and Lazarus): Now I have been trying for some time to download additional material from the publisher's website. It is always said that the website is being redesigned.

Now I tried today to call there and get the answer that the phone number is not assigned?

Can someone give me information, when the website is accessible again or if there are alternative download options?

thank you very much
Jens
---------------------------

Maybe you're not being answered because most of us doesn't understand your language (German?).  :-[
Es bedeutet:
---------------------------
Vielleicht werden Sie nicht beantwortet, weil die meisten von uns Ihre Sprache nicht verstehen (Deutsch?).
---------------------------


English: It seems that JensKnaack needs somebody from Germany or that lives there to help him.
German: Es scheint, dass JensKnaack jemanden aus Deutschland braucht oder der dort lebt, um ihm zu helfen.

Groffy

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
Re: c & l Verlag
« Reply #3 on: August 14, 2018, 11:44:32 am »
I guess you will have more response on the German forum

http://www.lazarusforum.de

Your question is related to a German book publisher, I don't expect too many readers who don't speak German reading their books


Best regards
Linux Mint / Windows 10 / Lazarus 3.0.0 / trunk -qt

nummer8

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 106
Re: c & l Verlag
« Reply #4 on: August 14, 2018, 11:45:56 am »
Jens,

Freepascal 2 is a book about hte freepascal compiler. You can download the sources from
www.freepascal.org. follow the instructions at the download page.

If you mean "Lazarus the complete guide" as the second book then I can provide you with the sources for the demos.


German
Freepascal 2 ist ein Buch über den Freepascal Compiler. Sie können die Quellen herunterladen von
www.freepascal.org. Befolgen Sie die Anweisungen auf der Download-Seite.

Wenn Sie "Lazarus the complete guide" als das zweite Buch meinen, dann kann ich Ihnen die Quellen zur Verfügung stellen.

Jos

dubst3pp4

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 86
  • Retro computing ~ GNU/Linux
    • me on Mastodon
Re: c & l Verlag
« Reply #5 on: August 14, 2018, 02:52:31 pm »
Hallo Jens,

meines Erachtens schlummerte der C&L Verlag die letzten Jahre ohne irgendwelche Neuerscheinungen. Außer dem erwähnten Free Pascal 2 Handbuch und einem Buch über die Lazarus IDE, ist sonst nichts zu dem Thema erschienen. Ich wäre überrascht, wenn nun neue Publikationen auftauchen sollten...

Viele Grüße,
Marc

Jabber: xmpp:marc.hanisch@member.fsf.org -- Support the Free Software Foundation: https://my.fsf.org/donate

JensKnaack

  • Newbie
  • Posts: 4
Re: c & l Verlag
« Reply #6 on: August 16, 2018, 10:00:14 pm »
Thank you very much for the information.

I apologize for choosing the "wrong" language. My idea was, that only german speaking members could be interested in the problem and be able to give an answer.

But I should have considered that my text was unreadable for everybody who doesnt't know german. So it seemed to be unpolite.

Thanks
Jens

af0815

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1284
Re: c & l Verlag
« Reply #7 on: August 17, 2018, 07:40:15 am »
Hello Jens,

No problem at all. In this Forum there is no german corner, because an extra german forum is very active. And most of the members there are also active here.

Kein Problem. In diesem Forum gibt es keine deutschsprechenden Bereich, da es ein sehr aktives deutsches Forum gibt. Und viele Leute von dort sind auch hier aktiv.

Andreas
regards
Andreas

 

TinyPortal © 2005-2018